Stiri Noi

Giorgia Meloni dă de pământ cu politicile verzi ale UE: Industria auto a fost zdrobită de tranziția electrică

Giorgia Meloni dă de pământ cu politicile verzi ale UE: Industria auto a fost zdrobită de tranziția electrică

Premierul italian Giorgia Meloni a avertizat sâmbătă că politicile verzi rigide ar putea devasta baza industrială a Europei și a cerut o abordare mai prudentă a tranziției ecologice, care să protejeze stabilitatea economică și socială.

Vorbind după o întâlnire cu cancelarul german Friedrich Merz, Meloni a declarat că eforturile Uniunii Europene de electrificare, în special în sectorul auto, riscă să submineze forța industrială a continentului, potrivit Reuters.

„Am spus adesea că într-un deșert nu crește nimic verde”, le-a spus Meloni jurnaliștilor la Roma.

„Înainte de orice altceva, trebuie să combatem deșertificarea industriei europene”, a adăugat ea.

Ea a afirmat că combustibilii alternativi, precum biocombustibilii și hidrogenul, trebuie să joace un rol central în strategia verde a Europei.

Giorgia Meloni a dat exemplul industriei auto

Meloni a criticat abordarea de reglementare adoptată anterior de UE, considerând-o prea rigidă, spunând că a „zdrobit” sectoare precum industria auto. De asemenea, și-a exprimat îngrijorarea față de faptul că Europa depinde de lanțuri de aprovizionare pentru vehiculele electrice controlate de țări din afara continentului, considerând acest lucru o vulnerabilitate strategică.

„Continui să cred că este contraproductiv să ne concentrăm exclusiv pe tranziția electrică, în condițiile în care lanțurile de aprovizionare nu sunt controlate de Europa, ci de alți actori”, a declarat ea.

Meloni a cerut Comisiei Europene să meargă mai departe în revizuirea unor aspecte-cheie ale așa-numitului Pact Verde, inclusiv în ceea ce privește noile metode de calcul al emisiilor, care să țină cont de întregul ciclu de producție al unui vehicul, nu doar de emisiile de la țeava de eșapament.

Parlamentul European a votat la începutul acestei luni pentru relaxarea regulilor impuse producătorilor auto europeni, ceea ce înseamnă că aceștia nu vor mai fi obligați să respecte țintele de emisii de CO2 pentru autoturisme și autoutilitare, care ar fi putut duce la amenzi de până la 15 miliarde de euro (17 miliarde de dolari).

În urma unui lobby intens, Comisia Europeană a propus să permită producătorilor auto să îndeplinească obiectivele pe baza mediei emisiilor înregistrate în perioada 2025–2027, nu doar în acest an.

Italia și Germania — cele mai mari două economii manufacturiere ale Europei — ar trebui să conducă eforturile de redresare a competitivității, a spus Meloni, adăugând că sectorul auto este un domeniu în care cooperarea bilaterală ar putea avea un impact decisiv.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Jurnalu și pe Google News

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *