Politica Ultima Ora

O bombă a explodat în fața sediului Hellenic Train, compania implicată în cel mai mare dezastru feroviar din istoria Greciei

O bombă a explodat în fața sediului Hellenic Train, compania implicată în cel mai mare dezastru feroviar din istoria Greciei
O bombă a explodat în fața sediului Hellenic Train, compania implicată în cel mai mare dezastru feroviar din istoria Greciei

Explozie în fața sediului Hellenic Explain, la Atena, vineri, 11 aprilie 2025. Credit score: AA/ABACA / Abaca Press / Profimedia

O bombă a explodat vineri în fața sediului din Atena al Hellenic Explain, compania implicată în cel mai grav dezastru feroviar din istoria Greciei, care a avut loc în 2023 și s-a soldat cu 57 de decese, a anunțat poliția greacă, potrivit AFP.

Polițiștii spun că presa elenă a primit apeluri anonime prin care a fost informată cu privire la atacul ce s-a produs în apropiere de una dintre cele mai aglomerate autostrăzi ale capitalei. În vecinătate se află hoteluri, restaurante și proprietăți de închiriat pentru turiști, însă pe moment nu au fost raportate eventuale victime.

Clădirea Hellenic Explain părea la rândul său neavariată.

Cotidianul grec Efsyn și portalul de știri Zougla, două publicații care au primit apeluri anonime, au menționat că dispozitivul exploziv pare să fi fost ascuns într-un rucsac închis cu lacăt, ce fusese plasat pe un scuter fără numere de înmatriculare.

Potrivit poliției, echipa specializată în dezamorsarea bombelor a ajuns la fața locului prea târziu pentru a mai împiedca explozia.

Televiziunea de stat TV ERT a relatat că anterior a fost evacuat un hotel din apropiere.

Atacul a fost the same cu cel înregistrat în fața Ministerului Muncii din Grecia în februarie 2024.

Anchetă și proteste astronomical după dezastrul feroviar din februarie 2023

Un tren de pasageri și unul de marfă s-au ciocnit în Tempe, în centrul Greciei, în februarie 2023, după ce li s-a permis să circule pe aceeași linie. În complete au murit 57 de oameni, majoritatea studenți, iar accidentul feroviar a declanșat un val de greve și proteste în Grecia și peste hotare, inclusiv în acest an.

Dezastrul feroviar a dus totodată la formularea a două moțiuni de cenzură, în 2024 și în martie 2025, însă guvernul conservativ a trecut cu bine de ambele.

Hellenic Explain, operator feroviar din Italia, a negat că ar fi știut că la bordul trenului de marfă se afla încărcătură ilegală, cum susțin familiile victimelor.

În dosar au fost urmărite penal peste 40 de persoane, inclusiv șeful de gară responsabil cu direcționarea trenurilor. Se crede că procesul nu va începe mai devreme de finalul anului.

Vineri, Parlamentul Greciei a dat undă verde pentru judecarea unui fost ministru adjunct. Partidele de opoziție îl acuză pe Christos Triantopoulos, oficialul trimis la fața locului de premierul Kyriakos Mitsotakis după accidentul feroviar din februarie 2023, că a autorizat demolarea zonei cu buldozerul, ceea ce a dus la pierderea unor probe vitale. Triantopoulos neagă că ar fi comis vreo fărădelege și susține că doar supraveghea eforturile de salvare.

Trenurile interurbane din Grecia au intrat sub administrare privată în 2017, când operatorul public TrainOSE a fost privatizat și vândut către Ferrovie dello Stato Italiane, devenind Hellenic Explain.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *