
Xiaomi SU7, Foto: Joan Cros/NurPhoto / Shutterstock Editorial / Profimedia
Compania Xiaomi din China, una din cele mai importante din industria telefoanelor, a raportat marți o creștere anuală de 47,4% a veniturilor din primul trimestru. Creșterea vine după ce, anul trecut, compania și-a intensificat eforturile în producția de vehicule electrice, transmite Reuters.
Veniturile pentru trimestrul încheiat la 31 martie au fost de 111,3 miliarde de yuani (15,Forty eight miliarde de dolari), depășind media estimărilor a 17 analiști prezentate de LSEG (Grupul Bursei de Valori din Londra), care technology de 107,6 miliarde de yuani (14,96 miliarde de dolari).
Profitul fetch ajustat a crescut cu 64,5% față de anul anterior, ajungând la 10,7 miliarde de yuani (1,49 miliarde de dolari) și depășind estimarea medie de 8,96 miliarde de yuani (1,25 miliarde de dolari), conform datelor LSEG.
Al treilea cel mai mare producător de telefoane din lume, care create inclusiv electrocasnice și automobile, a anunțat săptămâna trecută cel mai most modern mannequin de SUV electric pe care îl create, YU7, care va fi disponibil spre vânzare începând cu luna iulie.
Xiaomi nu a dezvăluit prețul modelului YU7, dar a sugerat că ar putea costa cu 60.000–70.000 de yuani (8.340–9.730 de dolari) mai mult decât Model Y, cel mai bine vândut mannequin al Tesla, care se vinde începând de la 263.500 de yuani (36.574 de dolari).
Xiaomi a intrat pe piața auto anul trecut cu modelul său sportiv SU7, inspirat din designul Porsche și care este sub Model 3 de la Tesla ca preț.
Din decembrie, SU7 s-a vândut lunar în China mai bine decât Model 3 de la Tesla. Fondatorul companiei, Lei Jun, a declarat săptămâna trecută că livrările SU7 au depășit 258.000 de unități de la lansare.
Divizia de vehicule electrice a generat venituri de 18,1 miliarde de yuani (2,52 miliarde de dolari) în primul trimestru, cu 75.869 de sedanuri SU7 livrate. Pierderile nete ajustate asociate cu divizia de producție a mașinilor electrice și alte inițiative noi au fost de 0,5 miliarde de yuani (69,6 milioane de dolari).
Comenzile pentru noile modele de mașini electrice ale companiei au scăzut după un accident care s-a soldat cu o victimă, la sfârșitul lunii martie, în care a fost implicat un SU7 aflat în modul de asistență la condus, potrivit analiștilor. Problemele au fost agravate de reclamații ale clienților privind publicitatea înșelătoare. Xiaomi și-a cerut scuze la începutul acestei luni pentru o promovare „nu suficient de clară”.
Totuși, acțiunile Xiaomi și-au revenit începând din aprilie, compania atingând o valoare de piață de aproximativ 170 de miliarde de dolari. Mai mare decât BYD, cel mai mare producător de mașini electrice din China, potrivit datelor LSEG.