
ChatGPT si OpenAI, Foto: Costfoto/NurPhoto / Shutterstock Editorial / Profimedia
OpenAI ar fi interesată să cumpere Chrome de la Google dacă autoritățile antitrust vor reuși să forțeze Alphabet să vândă popularul browser net, a declarat marți directorul executiv al OpenAI la procesul antitrust al Google din Washington, transmite Reuters.
Cleave Turley, șeful de produs al ChatGPT, a făcut această declarație în timp ce depunea mărturie în cadrul procesului de la Washington, prin care Departamentul de Justiție al SUA încearcă să forțeze Google să ia măsuri de amploare pentru restabilirea concurenței în domeniul căutărilor on-line.
„Da, am face-o, la fel ca multe alte părți interesate”, a spus Cleave Turley, ca răspuns la o întrebare dacă compania ar încerca să cumpere browserul Google, potrivit Bloomberg.
În prezent, ChatGPT, are o extensie în browserul Google Chrome disponibilă pentru descărcare de către utilizatori. Dar dacă Chrome este mai profund integrat în OpenAI ar permite un produs mai bun, a spus Turley.
„Am putea oferi o experiență cu adevărat incredibilă” dacă ChatGPT ar fi integrat în Chrome, a spus el. Am avea „abilitatea de a prezenta utilizatorilor cum arată o primă experiență AI”.
Turley a spus că una dintre cele mai dificile probleme ale companiei astăzi este distribuția. Deși compania a ajuns la o înțelegere pentru a integra ChatGPT în iPhone-uri, nu a avut niciun succes cu producătorii de smartphone-uri Android, a spus el.
Judecătorul care supervizează procesul a constatat anul trecut că Google deține un monopol în domeniul căutărilor on-line și al publicității aferente.
Google nu a scos Chrome la vânzare. Compania intenționează să facă apel la hotărârea conform căreia deține un monopol.
Începutul acestui proces cu miză mare a adus în spațiul public informații din cadrul competiției pentru inteligența artificială generativă, în care companiile Mountainous Tech și startup-urile se luptă pentru a-și dezvolta aplicațiile și a câștiga utilizatori.
Luni, în declarațiile de deschidere, procurorii și-au exprimat îngrijorarea cu privire la faptul că monopolul de căutare al Google i-ar putea oferi avantaje în materie de inteligență artificială și că produsele sale de inteligență artificială sunt o altă modalitate de a conduce utilizatorii către motorul său de căutare.