Ultima Ora

Precizările RAR despre anvelopele „all season”. Când trebuie șoferii să pună pe mașină cauciucurile de iarnă

Precizările RAR despre anvelopele „all season”. Când trebuie șoferii să pună pe mașină cauciucurile de iarnă
Precizările RAR despre anvelopele „all season”. Când trebuie șoferii să pună pe mașină cauciucurile de iarnă

Când trecem la anvelope de iarnă? / Sursă: Cateyeperspective | Dreamstime.com

Șoferii trebuie să fie atenți la condițiile de vreme și să monteze pe mașină anvelopele marcate particular pentru folosirea pe timpul iernii atunci când ciruclă pe drumuri acoperite cu gheață, polei sau zăpadă.

„NU s-a modificat nimic în legislația din România cu privire la echiparea vehiculelor atunci când circulați pe un drum acoperit cu zăpadă, gheață sau polei, iar denumirea all season este una strict comercială. Pentru a fi considerate anvelope de iarnă, conform legii, cauciucurile trebuie să fie marcate cu literele M și S sub una dintre formele M+S, M.S. sau M&S”, transmite Registrul Auto Român.

Informarea RAR vine ca un răspuns „la articolele false-files sau clickbait care apar în apropierea sezonului rece și induc în eroare șoferii”.

„Legislația din România nu s-a modificat! TOATE anvelopele, indiferent de denumirea lor comercială, care sunt marcate cu literele M şi S (însemnând noroi <> și zăpadă <>), sub forma M+S, M.S. sau M&S, îndeplinesc cerințele de utilizare în condiţiile specifice de iarnă prevăzute în legislaţia națională”, susține RAR.

Autoritățile subliniază faptul că nu există o perioadă stabilită în care trebuie utilizate anvelopele de iarnă, acestea fiind obligatorii atunci când autovehiculul circulă pe un drum public acoperit cu gheață, zăpadă sau polei.

„Legea din România nu merge dincolo de marcajul layout din literele M și S, respectiv dincolo de definiția anvelopelor de iarnă/zăpadă din legislația de omologare a anvelopelor. Textul OG nr. 5/2011, prin care se modifică OG nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, utilizează termenul „anvelope de iarnă”, care se identifică prin utilizarea literelor M şi S”, susține instituția.

Denumirea de anvelopă „all season” este o denumire comercială care nu defineşte cu exactitate tipul de anvelopă omologată pentru utilizarea pe timp de iarnă conform OG nr. 5/2011.

„Singurul criteriu care certifică faptul că anvelopa este omologată în acest sens este inscripţia literelor M şi S, sub una dintre formele menționate. Prin urmare, dacă posesorii de autovehicule respectă legislația în vigoare și folosesc pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheață sau polei, anvelopele marcate cu literele M și S nu se aplică sancțiuni!”, explică RAR.

Ce recomandă RAR pentru anvelopele vechi de 4-5 ani

Registrul Auto Român recomandă „să nu ignorați importanța anvelopelor de iarnă în sezonul rece, deoarece acestea sunt concepute ca la o temperatură de sub 7-8 grade Celsius să rămână moi, spre deosebire de cele de vară, pentru a păstra aderența la carosabil”.
„Înainte de a monta anvelopele, vă recomandăm să verificați anul fabricației (DOT) și adâncimea profilului. Dacă anvelopele au o vechime de peste 4-5 ani, solicitați părerea unui specialist, care să look for dacă există urme specifice de uzură. Este famous de știut că o anvelopă de iarnă, aflată în condiții optime, crește aderența pe carosabilul acoperit cu zăpadă și scade distanța de frânare”, transmite RAR.

Amenda pentru lipsa anvelopelor de iarnă, în condițiile specificate de lege, se încadrează în clasa a IV-a de sancţiuni (9-20 puncte-amendă), echivalentul a 1.822,5 lei și 4.050 de lei în 2025.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *