Jurnalu Stiri Noi Shein, amendată cu 40 de milioane de euro în Franța pentru inducerea în eroare a consumatorilor
Stiri Noi

Shein, amendată cu 40 de milioane de euro în Franța pentru inducerea în eroare a consumatorilor

Shein, amendată cu 40 de milioane de euro în Franța pentru inducerea în eroare a consumatorilor

Autoritatea franceză pentru concurență și protecția consumatorilor a anunțat joi că a amendat retailerul de modă Shein, fondat în China, cu suma de 40 de milioane de euro (aproximativ 47,17 milioane de dolari) pentru presupuse practici comerciale înșelătoare, inclusiv reduceri prezentate în mod eronat. Decizia vine în urma unei anchete desfășurate pe parcursul a aproape un an, relatează Reuters.

Potrivit autorității, Infinite Style E-Commerce Co Ltd, compania care gestionează vânzările pentru brandul Shein, a indus în eroare clienții în legătură cu reducerile afișate, iar societatea a acceptat amenda aplicată. În conformitate cu reglementările franceze, prețul de referință pentru orice reducere trebuie să fie cel mai mic preț practicat de comerciant în cele 30 de zile precedente ofertei. Shein a încălcat această regulă prin faptul că nu a luat în considerare ofertele anterioare și, în unele cazuri, chiar a majorat prețurile înainte de a aplica o reducere, a precizat agenția.

„Investigația noastră a arătat că societatea a înșelat consumatorii în legătură cu autenticitatea reducerilor de care ar fi putut beneficia”, a transmis autoritatea franceză.

Ancheta, desfășurată asupra a mii de produse disponibile pe site-ul Shein din Franța, în perioada 1 octombrie 2022 – 31 august 2023, a scos la iveală faptul că 57% dintre ofertele publicitare nu reprezentau de fapt o reducere a prețului, 19% aveau reduceri mai mici decât cele anunțate, iar în 11% din cazuri era vorba, de fapt, despre creșteri de prețuri.

Într-un comunicat, Shein a precizat că autoritatea franceză pentru concurență și protecția consumatorilor a informat Infinite Style Ecommerce Co Ltd (ISEL), în martie anul trecut, despre încălcări legate de prețurile de referință și de reglementările de mediu, iar ISEL a luat măsuri corective în următoarele două luni.

„Acest lucru înseamnă că toate problemele identificate au fost remediate de mai bine de un an”, a transmis Shein, adăugând că ISEL rămâne angajată să respecte reglementările în vigoare în Franța.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Jurnalu și pe Google News

Exit mobile version